هندبال چیست ؟ آشنایی کامل با رشته ورزشی هندبال
نوشته شده توسط : فاطمه مرادی

هندبال یکی از رشته های ورزشی گروهی همانند فوتبال و فوتسال می باشد که در آن دو تیم هفت نفره با یکدیگر به رقابت می پردازند. البته هر یک از این هفت نفر داخل زمین بازی نمی کنند بلکه یکی از آن ها باید در دروازه ها به عنوان دروازه بان بایستد. در این رشته ورزشی برای اینکه برنده میدان باشید باید به وسیله دست هایتان توپ را به هم تیمی های خود پاس بدهید و حق شوت کردن توپ ندارید در اخر هم هر تیمی که گل های بیشتری زده باشد برنده میدان است. اگر شما هم عاشق این رشته ورزشی هستید و می خواهید مهارت های لازم را به دست آورید کافیست در ادامه با ما همراه باشید. چون ما در ادامه می خواهیم اطلاعات مفیدی در خصوص این رشته ورزشی مانند خطاهای هندبال، پاس هندبال، مینی هندبال و … به شما بدهیم پس از ما غافل نشوید.

تاریخچه ورزش هندبال

وقتی می خواهید اطلاعات مفیدی از این رشته ورزشی کسب کنید باید در خصوص تاریخچه آن بدانید. ورزش هندبال در زمان های قدیم اورانیا نام داشت و افراد این ورزش را با این نام می شناختند. از طرفی حرکت های این رشته ورزشی در ۶۰۰ سال قبل از میلاد بر روی دیوار هایی در شهر آتن یونان حکاکی شده است که نشان دهنده ی قدمت این رشته ورزشی در سال ۱۹۲۶ است. به مروز زمان نیز این رشته ورزشی به سراسر دنیا راه پیدا کرد و به شکل گیری رسمی در جوامع رسید.
به عبارتی ساده تر شکل گیری این رشته ورزشی و حرکات آن مانند پاس هندبال به سال ۱۸۹۰ بر می گردد. همچنین کشور هایی مانند آلمان، چکسلواکی و دانمارک نقش مهمی در به ثمر رساندن این ورزش در جوامع بین المللی داشتند و در سال ۱۹۲۸ فدراسیون بین المللی هندبال با یازده کشور عضو در آمستردام هلند تشکیل شد و برای اولین بار در سال ۱۹۳۱ کمیته بین الملل المپیک اجازه ی ورود هندبال به جمع بازی های المپیکی را صادر کرد.

ورزش هندبال چیست؟

پس از نگاهی به تاریخچه هندبال نوبت به دانستن اینکه ورزش هندبال چیست می رسد. با دانستن اینکه ورزش هندبال چیست به طور کلی اطلاعات مفیدی در خصوص مینی هندبال، پاس هندبال و … خواهید داشت. همان طور که اشاره کردیم هندبال یک ورزش گروهی می باشد که دو تیم هفت نفره برای کسب گل های بیشتر با یکدیگر رقابت می کنند.
هر یک از این بازیکنان که یک نفر آن ها دروازه بان است باید سعی کند توپ خود را با دست و بدون دخالت پا وارد دروازه حریف کند. به این منظور هر چقدر تعداد توپ هایی که وارد دروازه حریف کرده است بیشتر باشد برنده میدان خواهد بود. همان طور که مشاهده می کنید دانستن اینکه ورزش هندبال چیست سخت نبود و جالب تر آنکه یادگیری مهارت های این رشته ورزشی نیز راحت و آسان است.

برای رزرو چمن مصنوعی تبریز، چمن مصنوعی کرچ، باشگاه بدنسازی شیراز و ... کافیست وارد سایت اسان اسپرت شوید.

برای خواندن ادامه این مطلب کافیست اینجا کلیک کنید.





:: برچسب‌ها: یادگیری هندبال، اموزش هندبال، بازی هندبال، تاریخچه هندبال ,
:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: